1 jan. 2010

Min stad

(text:P.Dimander musik:P.Dimander, A Wågberg)

Staden vaknar till en ny dag,
så länge jag kan minnas har det varit så
när jag går på stadens gator minns jag hur det var,
jag minns det som igår jag är en av dom få.

På stadens gator är vi alla lika - på stadens gator är vi alla små

Jag ska ut och resa, jag ska bort från stan
och lämnar Er kvar här ni gatans barn
Jag lämnar Ert öde i en säker famn
för jag följs upp utav en annan man

På stadens gator är vi alla lika - på stadens gator är vi alla små

åh jag tänker på dej...
åh jag tänker på dej min stad
Åh jag tänker på dej...
Åh jag tänker på dej min stad

Vandrar fram genom rök och damm
men min önskedröm blev sann...

åh jag tänker på dej...
åh jag tänker på dej min stad
Åh jag tänker på dej...
Åh jag tänker på dej min stad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar