31 dec. 2012

Premiärlyssning!

 Varit ut till Kurre och lämnat en LP till honom. Han är ju den ene av de två som är omnämnda på skivans tacklista då han ju lät oss tonåringar härja fritt i hans studio.
Det blev fika och många glada skratt samt premiärlyssning!!!

Hans studio har nu byggts om till en liten biograf med popcornmaskin och cocacolaautomat från 50talet och mixerummet är nuförtiden ett musikrum.

När vi satt där och lyssnade så slogs jag av att jag faktiskt premiärlyssnade på exakt samma plats skivan spelats in.

Konstigt!!!!!

En annan sak jag slogs av vad hur bra det lät...... Speciellt har väl pro ettan aldrig låtit så bra på någon digitalinspelning vi gjort.

Kurre och jag var överens om att det är en himla skillnad på olika och jag blev faktiskt lite sugen på att skaffa en gramofonspelare jag oxå.

Hittade apropå ingenting den här sidan där 2st redan har satt betyg på skivan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar